MyCreed World

Menu
  • Assassin’s Creed
    • Close
  • All Blogs
    • Close
  • MyCreed World and Network
    • Close

Michael’s eerste reactie op Assassin’s Creed Origins

De Ubisoft persconferentie ligt achter ons (helaas alweer) en wat een prachtige show was het. Het was persoonlijker dan ooit tevoren, waarbij het om de producers en medewerkers van Ubisoft ging. Geen externe host die de boel vervelend aan elkaar sprak. Nee, Yves die een grotere rol speelde, evenals zijn mede-producers etc. En natuurlijk de ster van de show, Ashraf Ismail, die eindelijk Assassin’s Creed Origins mocht presenteren aan ons. En dan is het nu aan mij om kort mijn mening te geven over het nieuwe deel uit de Assassin’s Creed franchise.

Tijdens de persconferentie van Microsoft afgelopen zondag was de kogel dan eindelijk door de kerk. Assassin’s Creed Origins werd officieel onthuld en aangekondigd voor later dit jaar. Een dag later, tijdens de Ubisoft persconferentie, hoopte ik dat er wat dieper in werd gegaan op het verhaal, achtergrond en meer. Echter was dit niet het geval, dit miste ik, een kleine introductie en dat was het dan. Uiteraard werden we wel getrakteerd op een aantal trailers die gameplay en backstory lieten zien. De meestal EPISCHE CGI trailer ontbrak dit keer helaas. 🙁 Dan nu mijn mening en eerste reactie over Assassin’s Creed Origins.

De sfeer, de setting en de manier hoe Ubisoft Assassin’s Creed opnieuw heeft uitgevonden is erg goed gedaan. Zoals er al wordt gezegd door Ashraf Ismail (Game Director Assassin’s Creed): het is voor fans, maar ook voor nieuwe fans, en we gaan terug ver voor Altaïr. De Assassin waarvan wij allemaal dachten dat het met hem begon. In een latere blog zal ik dieper ingaan op wat ik zag, maar voor nu beperk ik mij tot een ‘korte‘ reactie.

Persoonlijk ben ik zeer blij en tevreden met wat ik zag. De wereld zag er springlevend uit, maar bleef het Assassin’s Creed gevoel behouden. De spelwereld ziet er groot en zeer divers uit. Ja, ik koppel weer terug naar The Witcher III als spelwereld, want daar doet me dit wel aan denken. Het gevoel van vrijheid had ik niet in Unity of Syndicate, de spelwereld was groot maar niet divers genoeg. Je bleef in dezelfde stad/hetzelfde gebied rondlopen.

Ze hebben er een open-wereld game van gemaakt zoals Assassin’s Creed nooit eerder was. De Frontier van III gepakt, de wateren uit Black Flag, het paardrijden het eerste deel en ga zo maar door. Wat voor mij als fan het belangrijkste is, is dat ik na tien jaar wel eens een andere Assassin’s Creed wil spelen. En dan vooral in de zin van dat ik een gevoel van vrijheid wil hebben, dat de wereld om mij heen verandert en elke keer weer anders aanvoelt, zoals bijv. in Ghost Recon Wildlands het geval is. De adelaar heeft nu een veel grotere rol gekregen en is niet meer alleen aanwezig bij de bekende torens. Ze hebben het spelprincipe uit Far Cry Primal gehaald en dit in Origins gestopt wat nu de letterlijke versie is van de ‘Eagle Vision’.

Origins voelde nieuw en tegelijkertijd vertrouwd aan. Helaas zagen we niks van de Templar Order, en of deze er al was, of dat deze pas later kop komt. Waar dit deel echt om draait, is het ontstaan van The Assassin’s Brotherhood (dit is ook de letterlijke zin die Alan Rikkin in de film gebruikte, wanneer hij het over de Brotherhood had). Ashraf Ismail vertelde ook dat we gaan zien hoe de Brotherhood is ontstaan, waarom dit het geval was, de manier van kleden en ga zo maar door.

Ik kijk enorm uit naar Origins, de wereld, het verhaal en alle mogelijkheden die dit met zich meebrengt. Ubisoft heeft na dit deel de totale vrijheid om nog steeds ver voor Altaïr te blijven of zelfs een ander pad te gaan bewandelen. In mijn latere blog(s) ga ik echt dieper in op alles. Voor nu laat ik het hier bij, en maak ik een diepe buiging voor Ashraf Ismail en zijn team binnen Ubisoft.

 

 

Founder and CEO of MyCreed Network/World, huge Assassin`s Creed fan and collector. Love writing blogs & articles (Dutch & English). Always long pages of text and always sharp as a eagle 😉
– Xbox One gamer | Assassin’s Creed | Abstergo | Netflix