MyCreed World

Menu
  • Assassin’s Creed
    • Close
  • All Blogs
    • Close
  • MyCreed World and Network
    • Close

Blog: Nog even over Assassin’s Creed Unity met Michael, Part III

Je kent het wel je rent komt ergens tegen aan en je assassin kijkt je aan van wat doe jij nou?! Of je zit in een gevecht maar je slaat keihard mis omdat het niet helemaal lekker loopt. Of je staat voor een kist en hij gaat niet open omdat je er net niet goed voor staat. Assassin’s Creed zit vol met dingen waarvan je denkt moet dit nou?!

Hoofdstuk III: Gameplay

In Unity heb je nog genoeg momenten dat Arno je op die manier aankijkt maar veel is verbeterd. Zo is het vecht systeem echt een groot pluspunt. In de voorgaande delen was het veel te eenvoudig. Druk op knop “x”, counter met knop “x” doe dit maal het aantal vijanden gevolgd door een brute animatie en klaar. Vaak waren de vijanden ook hetzelfde maar ook dit is nu geheel anders. De vijanden zelf hebben nu ook verschillende ranks en bepaalde vaardigheden. Het is nu dus echt goed opletten wanneer je een groep vijanden aanvalt.

Het vechten is echt een stuk uitdagender geworden. Je moet op bepaalde momenten echt even eieren voor je geld kiezen. Ook is het nu verstandiger om sluipend naar binnen te gaan dan met vol geweld. Wanneer je een huis binnensluipt merk je dat elke verdieping vol kan staan met drie a vier man. En als ze beneden horen terwijl jij boven aan het huishouden bent dan staan ze met een paar minuten allemaal boven en probeer dan maar eens een goed gevecht te winnen.

Eindelijk is het vecht systeem waar het moet zijn. Het werd door de jaren heen eenvoudiger en het was een peulenschil om te winnen. Maar in Unity zal je echt even je verstand erbij moeten gebruiken en je tegenstanders goed in de gaten moeten houden voor en tijdens het gevecht.

https://www.youtube.com/watch?v=FTFlRL5rKwc

Naast het vecht systeem is er een ander onderdeel terug gebracht en verbeterd. En dat is je kleding. Voorheen was het zo dat je allerlei outfits had en kon kopen maar dit was vooral voor de sier. Maar nu kan je de kleding kopen die je mooi vind of die handiger is. Stel je wilt dat je eagle-vision een groter of langer bereik heeft. Je kan nu kiezen uit delen van een outfit denk aan een Hoodie of een riem of een andere broek. Je hoodie zorgt voor die extra eagle-vision. Wil je meer munitie dan zorg je dat je een betere riem met meer berg ruimte heb. Wil je meer gezondheid dan zorg je dat je kleding sterker is en ga zo maar door. Uiteindelijk kan je er een kleurtje overheen gooien waardoor alles natuurlijk beter matched!

Voor mij was het in de voorgaande delen zo in elk nieuw stadje of gebied waar ik kwam trok ik even nieuwe frisse kleding aan. Maar dit was meer cosmetisch dit had geen invloed op de gameplay. Gelukkig is dit in Unity wel het geval. Jammer is dat vaak de mooie kleding juist totaal niet handig was, je kon minder meenemen enz. Vaak moest ik bepaalde kledingstukken kiezen die juist handig waren voor dat moment of die missie. Maar over het algemeen koos ik vaak kleding die handig was en een toevoeging boden maar natuurlijk ook vanwege de looks.

ac-unity-cloths

Maar wat is een Assassin’s Creed zonder het klimmen en klauteren? Voorheen was het vooral dat een gebouw op kon waar Ubisoft dit toeliet. En dit geld ook voor de afdaling van het gebouw. Nu kan je elk gebouw op en af hoe wat waar en hoe jij dit wilt. En dit is een verademing dit zorgt ervoor dat je veel vrijer kan rond bewegen over de daken. Wel zijn natuurlijk de bekende duiven nesten te vinden waar je weer naar beneden kan duiken in jawel een hooiberg.

De hoeveelheid uren die ik heb besteed aan het rennen, springen, klimmen, enz. is echt veel. Wanneer ik weer eens een gevecht uit de weg ging dan was het als een GEK wegwezen en de daken opzoeken. Het idee dat je nu letterlijk overal op en af kan zoals ik dit wil is heerlijk. Wanneer je op een dak staat, en je bent gewoon om je heen aan het kijken en je hoort dat er problemen zijn dan ben je ook in no time beneden. Maar het belangrijkste is dat jij bepaald hoe je dat gaat doen. Al zijn er nog steeds wel wat beperkingen maar die zijn niet hinderlijk. Al gaat het niet altijd even vlekkeloos dan wil je te snel en dan loopt het niet zoals jij had gepland.

ac-unity-parkour

Maar ik wil afsluiten met voor mij een groot gemis, namelijk de health van je assassin! In het eerste deel moest je ervoor zorgen dat je medicijnen genoeg op zak had want eenmaal geraakt kwam het niet meer terug. Later was het wacht een paar seconden en je health was weer 100%. Dit zorgde ervoor dat je elk gevecht met gemak won. Nu moet je weer medicijnen kopen en afhankelijk van je riem kan je of 3 of 15 flesjes meedragen. Dit zorgt ervoor dat je tijdens gevechten weer goed moet nadenken. Moet ik het nu inzetten of wachten of heb ik er wel genoeg bij mij voor deze missie. Het is simpels maar het zorgt voor net even iets meer uitdaging.

Al met al zijn alle elementen drastisch aangepakt in Unity en is alles enorm verbeterd. Maar toch blijf je zitten met een aantal klassieke bugs. Mensen die door de grond zakken, het klimmen wat soms toch niet helemaal lekker gaat. Tijdens het vechten vallen alle vijanden vaak per ongelijk tegelijk aan of elkaar enz. Maar over het algemeen zijn de belangrijke dingen eindelijk aangepakt en ook verbeterd!

Founder and CEO of MyCreed Network/World, huge Assassin`s Creed fan and collector. Love writing blogs & articles (Dutch & English). Always long pages of text and always sharp as a eagle 😉
– Xbox One gamer | Assassin’s Creed | Abstergo | Netflix